Då var det snart dags för midsommar!

Hejsan!


Då var det dags för en ny intressant och lärorik vecka. Helgen har, som ni kanske märkt, inte gett oss allt för mycket sol vilket förstås har bidragit till en hel del mys framför TV:n. Personligen så är jag van vid 24 timmars konstant ljus vid den här årstiden. Jag kommer nämligen ifrån en liten stad som av er kallas Luleå, men Lulä av oss som modifierat namnet lite.


Nu är jag alltså tillbaka på jobbet och bara det, känns som om lite ljus äntligen tagit sig igenom näthinnan. Det kan förstås vara dataskärmen som framkallar det, men jag vill gärna tro att det är för att jag återigen får höra vad ni kunder har att säga. Det är så intressant att få veta hur utfallet på allt hårt arbete uppfattas i era ögon.


Vi har dels era synpunkter och önskemål som dyker upp då och då. De är kanonbra! Det är ju trots allt ni som tar del av tjänsten. Vissa av önskemålen börjar vi med direkt. Andra är dock inte genomförbara för tillfället, men i och med att ni har meddelat oss om dessa så vet vi om dem och kan se över dem allt eftersom.


Några samtal och mail är kanske inte positiva i sig och vi gör allt för att lösa dessa problem. Men för oss på kundtjänsten innebär det även att vi äntligen får säga åt våra, annars så bra, medarbetare som plockar ihop varorna. Jag inser att alla gör vi fel. Men att få ge den personen en chans att rätta till problemet är guld värt. Vi lämnar varje vecka in en rapport om den föregående veckan och en del plockare tar varje chans de får att se över sina kommentarer, både positiva och negativa.


Sedan har vi förstås de positiva kommentarerna. Ibland har jag blivit så överöst med beröm att jag nästan blivit helt stum. Det känns verkligen roligt att få höra eller läsa om att ni som kunder är nöjda med oss. Det spelar ingen roll om det är något jag har gjort eller mina kära kollegor. Så länge ni blivit nöjda blir jag glad. Om det inte låter som att jag blir det så skyller jag på min härkomst ifrån Norrland (vi har rätt till att låta så).


Nu kanske ni tror att jag bara tycker om att jobba, det gör jag inte. Jag har även ett stort intresse för helger och vad som kan hända då. Snart är det ju dessutom midsommar och får vi bara lite soligare väder så tror jag att det kan bli riktigt trevligt. Jag ser verkligen fram emot att få äta all sommarmat som dyker upp under denna helg. Vi har, som ni kanske märkt, inte öppet under självaste midsommarafton så jag ska njuta av hela dagen. Det kommer att bli ett stort matbord med massa läckerheter. Som kundtjänstarbetare är jag priviligerad med att få reda på varorna som kommer in och ut ur vårat sortiment... och har ni märkt att vi har en separat sektion bara för midsommarhandlandet. Om inte, ta en titt för det ska jag.


Ha det gott allihopa!


Olle på kundtjänsten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0