Sommarmys på skärgårdsö

Tjenare allihopa!

Nu är jag tillbaka efter en allt för lång vila ifrån bloggen. Jag hoppas att ni lyckades skrapa ihop till en fin och mysig midsommarhelg. Personligen tyckte jag helgen hamnade lite mitt emellan lönen i maj och den som kommer inom ett par dagar. Lyckligtvis så löstes det smidigt då jag kunde beställa maten via Mataffären.se där jag valde att betala mot faktura. Jag tycker alltid att det känns lite godare när man inte har behövt betala för maten... än. Och när lönen väl kommer så är summan en mindre betydande del av vad jag då har på kontot.


Jag nämnde i förra inlägget om en viss idyllsituation där jag satt i gräset och åt glass en solig dag. Denna dag har uppnått samma klass men med en liten detaljändring. Istället för att sitta i gräset har jag suttit på en kontorsstol och myst. Det har dock inte varit så många inkommande samtal till oss på kundtjänsten idag vilket har varit fenomenalt trevligt med tanke på att jag vissa stunder kunnat lämna min dator för att få lite UV ljus på mig. Jag har inte tänkt vinna pris för blekast på kvarteret i år... igen. Förra året var katastrofalt och de enda bra dagarna sammanträffade med antingen jobb, sovmorgnar eller besök på annan ort där solen inte gästade.


 Men nu är solen här i alla fall vilket får mig att drömma mig ut på vattnet. Vi har fått in många samtal och mail om att vissa av er kommer resa ut till skärgården under semestern och ni har kanske märkt att vi försökt göra något åt saken. Vi kommer under veckorna 27 - 31 att stationera bilar nära vattnet där ni, under två timmar, kommer kunna hämta upp eran leverans av mat. Bra va! På det sättet behöver ni i princip bara vidröra fastlandet under några minuter för att senare återvända till era smultronställen. De områden vi kommer att positionera oss på är Resarö (Ytterby brygga), Stavsnäs brygga och Årsta brygga och det ni behöver göra är att lägga en beställning där ni ändrar leveransadressen till önskad brygga (av dessa tre). Efter det så behöver ni bara dyka upp någon gång under dessa två timmar för att hämta maten.


Det är nästan så att jag blir avundsjuk. Men det dröjer inte länge innan min semester kommer och då ska jag upp till kära Norrboten och visa upp min fina Stockholmsbränna. Det kommer bli nice!


Ni må hade gött så hörs vi igen senare!


/ Olle på kundtjänsten


Kommentarer
Postat av: Erja

Mycket trevlig läsning.

Här i Norrbotten väntar den STORA solen på dig!

2009-06-26 @ 11:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0