Hem till Norrland

Hej!

Nu är jag tillbaka igen. Inte mycket har hänt sen senast, men jag tänkte bara informera er om att det nu är dags för mig att gå på semester. Men oroa er inte. Jag kommer bara att vara borta en vecka. Efter det är jag tillbaka igen med nya tag.

Jag kommer under min semester att resa norrut, till min hemstad Luleå för att sedan även hinna med att besöka stugan jag har. Som många av er säkert vet så är njutningen av någonting alltid mycket större om andra blir avundsjuka på en, men ingen kommer väl att avundas mig... eller? (Bilderna är tagna förra sommaren i stugan).



Ha en fantastisk vecka!

Ciao!

Tuffa tag önskas!

Det har gått en tid sedan mitt senaste inlägg och jag måste säga att saknaden har varit stor. Det är nästan så att man kan se tårarna åka ner från inlägg till inlägg. Men nu är jag i alla fall tillbaka! Veckan som varit har varit otroligt lugn på kundtjänsten så jag och mina kollegor har funnit nya sätt att få tiden att gå. Skämt har dragits, tidningar har lästs och bekantskapen tätnat. Jag måste säga att i och med att vi har haft en hög tidningar på bordet så är nog Zlatan den personen jag lärt känna bäst. Det står ju om honom överallt. Därför nämner även jag honom i detta inlägg och känner mig då lite mer i klass med andra professionella skribenter. Men där stannar också mina skriverier om honom då jag inser att jag inte vet vad jag kan skriva om honom som ni inte redan vet.





Som sagt så var förra veckan otroligt lugn och denna vecka har startat likadant. Vi får knappt in några samtal eller mail. Man skulle kunna säga att det, precis som över resten av Sverige just nu, ligger ett lågttryck över Mataffären.se. Jag har, precis som många andra, semester nästa vecka och ser därför fram emot ett högtryck på båda fronterna, så jag kan avnjuta en GT i solen och så mina arbetskamrater får slita lite extra:)  Glöm dårför inte bort att gå in och ta del av alla fina erbjudanden och lägga era beställningar hos Mataffären.se, men kom ihåg att jag sa att min semester först börjar nästa vecka:) Skämt och sido, ni är välkomna att lägga er beställning när ni vill!


Todiloo!


En lugn vecka på kundtjänsten!

Hoppas ni alla har haft en lika lugn och skön vecka som jag. Jag nämnde i mitt förra inlägg att folk gärna ser det negativa före det positiva, men jag måste säga att vi har fått in otroligt lite klagomål från er kunder vilket får mig att ställa frågan, är vi så bra? Det är inte så att jag är förvånad över att vi får in lite klagomål, men ändå.


Jag skulle kunna gissa att det finns vissa av er som antingen inte vågar ringa in eller känner att felet är oväsentligt nog att inte besvära sig med det. Men jag uppmanar er att ringa in om allt. Vi vill gärna hjälpa er om något gått fel och vi vill alltid bli bättre (en vision vi alla på Mataffären.se har). Men, för att vi ens ska kunna rätta till felet så krävs det ju att vi får veta att de existerar.


Jag hade i detta inlägg tänkt försöka ge er en bättre uppfattning över hur det fungerar när ni beställer hos oss. Maten hamnar ju inte bara utanför er dörr bara så där, utan vi måste ju först plocka ihop den åt er. Det ni känner till är att ni trycker på "Godkänn köp" och efter det så väntar ni bara på att maten ska dyka upp.


Vid natten inför er leverans så delas era beställningar upp i olika rutter, baserat på vilken tid ni vill ha den och var ni bor. Rutterna i sin tur får sina deadlines då de ska vara klara för avfärd och efter det så hamnar era beställningar i en viss turordning. Plockarna får sedan upp era beställningar i denna turordning och plockar de varor ni har beställt. Vi har tre huvudindelningar på typer av varor: Torra, kylda och frysta, men de två första har sina egna mindre indelningar.






Plockarna plockar varorna på respektive avdelning för att sedan skicka vidare dem. Varorna från varje avdelning skickas sen vidare till en grupp som packar ihop varorna i påsar för att sedan lagra dem till dess att chaufförerna kommer och hämtar dem. När chauffören kommer in så lastar han/hon dem i bilen för att sedan åka ut till er med beställningen.

I och med att chaufförerna har levererat era beställningar så sitter vi på kundtjänsten och tar emot samtal och mail ifrån er utifall ni har någon synpunkt på leveransen. Så jag välkomnar er att ringa in om allt!


I och med det tackar jag för mig för den här gången!


Ciao!


RSS 2.0