Back in business

Nu är jag tillbaka efter den otroligt mysiga stunden i mitt kära hemland. Jag lyckades pricka in en utav de bättre veckorna Luleå stad skådat sedan juni 2007. Kanonväder och 25 grader i vattnet. Kan det bli bättre?


Men nu är jag tillbaka i kundtjänsten och sitter förhoppningsfullt och väntar på samtal medan jag försöker komma ikapp i senaste skvallret. Senaste ryktet jag hörde var att skolorna börjar denna vecka. Det kanske inte är det mest exotiska skvallret ni har hört, men det verkar i alla fall vara ett rykte som stämmer. Jag kommer ihåg hur det var. Man kom till skolan förväntansfull över att höra vad alla klasskompisarna gjort under sommarlovet och dessutom hade man ju hört att det hade börjat en ny tjej i parallellklassen som alla sa var så söt. Henne fick man ju för guds skull inte missa under första dagen eftersom hon kanske redan var upptagen under den andra. Det man inte tänkte på i den åldern var att hon kanske var singel redan under dag nummer tre för det svängde ju väldans fort i den åldern.


Nåväl, om man nu missade den chansen så hade man ju desto mer tid till sina kompisar. Man kollade med kompisarna om hur deras scheman såg ut och man hade ju förstås fått sämst schema i år igen. Ju äldre man blev desto sämre blev ju schemat.  När man väl kom hem till mor och far efter skolan så såg man ju det som ens primära uppgift att störa dem så mycket som möjligt med allt som hade hänt alla andra, vart de hade varit och varför just DET aldrig hände en själv. På något konstigt sätt så tror jag att det är en av de bästa tiderna som förälder, trots att barnen bara babblar på. Det ger nog en känsla av nostalgi från när man själv gick i skolan och då vill man nog som förälder ta del av så mycket som möjligt av detta skvaller.


Detta leder då till att vissa vardagssysslor ställs åt sidan och man får ta dem när tid ges och vet ni vad? Mataffären.se har öppet på nätterna också. Ni kommer att i lugn och ro kunna sitta och lyssna på vad era barn har gjort i skolan, utan att behöva bekymra er för att hinna till affären innan de stängt. Genom några klick så kan ni lätt skicka iväg en beställning till oss där ni får med de varor ni önskar. Det ger ju en så mycket tid till annat som är mycket viktigare som att umgås med sin familj.


Ni kommer kanske ihåg varianten om att ge läraren ett äpple under första dagen på skolan. Jag vet inte hur det var för er men för mig var det en sak som ingen ville göra eftersom det omedelbart skulle göra en till klassens "fjäskare". Men, om ni beställer det av oss så ger ni i alla fall era barn chansen att axla den titeln, även om denne inte vill.




Vi syns snart igen!


/ Olle på kundtjänsten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0