Dagisfest

Just nu sitter jag och laddar upp inför en ny härlig vecka på Mataffären.se och kunde inte undgå att skriva ett litet inlägg.

I fredags var det storfest på dagiset Silverbäcken i Sollentuna och både barn och föräldrar var inbjudna. Eftersom att vi på Mataffären.se förstår att det är svårt att få tiden att räcka till som småbarnsförälder och därför ser dem som en av våra största målgrupper, kände vi oss manade att delta i festligheterna. Så vi packade väskorna fulla med korv, festis och kakor och begav oss dit. Och vad vi blev överraskade där. Förutom maten vi bjöd på, så anordnades det även en hel del aktiviteter för barnen. Alla barn, och några vuxna, var utklädda till pirater och de kunde välja att få en ansiktsmålning, gå på trollkarsshow eller leka i hoppborgen.

Både föräldrar och barn bjöds på en riktigt rolig och händelserik dag och som pricken över i:et så fick dessutom barnen en ”Goddiebag” när det var dags att gå hem. När jag tänkte tillbaka på min tid som barn blev jag nästan lite avundsjuk. Jag kan inte minnas att vi någonsin hade ett sådant pådrag på dagisfesterna och absolut inte någon borg att hoppa i. Minnena för mig istället tillbaka till en inte lika upphetsande bild där vi, i tjugo minusgrader, satt ute i snön runt lägerelden och åt förkolnade korvar på pinne medan föräldrarna var för ”upptagna” för att kunna delta.



Så förutom en rolig dag, fick jag även idéer om var jag i framtiden ska placera mina barn… om de är snälla förståss:).  Något annat den här dagen visat är hur viktigt det är för föräldrar att umgås med sina barn och där kan de koncept Mataffären.se erbjuder underlätta för att få tiden att gå ihop och ge Er föräldrar mer tid till barnen.



/Olle på kundtjänsten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0