Varmt värre!

Sommaren har verkligen tagit fart! Gudars så varmt det har blivit i Stockholm nu. Det är nästan som att vara utomlands och här sitter jag och svettas medan jag väntar på att telefonen ska ringa. Jag tycker det är så fascinerande att vi människor klagar på att värmen aldrig kommer och när den väl är här så är det självklart "för" varmt. Men jag gissar att det är för att vi tar det positiva förgivet. Vi borde istället försöka leta efter de positiva sakerna i vår omgivning. Häromdagen till exempel talade jag med en person som hade en mer optimistisk syn. Hon sa att genom att handla hos Mataffären.se istället för en vanlig affär så slipper man bekymret att ha upptinade varor när man väl kommer hem.


Visserligen så var det min flickvän som sa det, men visst f*n har hon en poäng i det. Har inte ni också tänkt på att när man handlar i affär och ska hem så är ju bilköerna ibland så långa att maten, i synnerhet frysvarorna, hinner tina och man måste nästan laga till allting direkt man kommer hem. Mataffären.se har däremot en obruten kylkedja ifrån det att vi får in varorna ifrån leverantören till att ni får det levererat till dörren. Vi har ett kyllager och ett fryslager hos oss och när varorna når bilarna så har vi installerade kylare i dem samt kolsyreis som håller frysvarorna tillräckligt kalla för att överleva bilturen. Så i och med att ni kloka människor handlar hos oss, kan ni ligga i solen och njuta av den otinade glassen ni fått och då är det dessutom fritt fram att börja koncentrera sig på nästa lilla bekymmer:)


Kommentarer
Postat av: Pussolle

Du är söt Olle! <3

2009-07-01 @ 10:03:33
Postat av: kalle

Njaa? Man köper knappast sina matvaror norr om stan om man bor söder om stan mitt i rusningstrafik. Sen om det är så varmt (som det typ är 4 ggr på sommaren i sverige) så har många bilar AC, så det är bara att slänga in varor i baksätet ;) Fast det gör man ju om man är smart. Jag har då aldrig varit med om upptinade varor när jag har varit och handlat! :D kanske bara är ett försäljningsargument.

2009-09-16 @ 00:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0