Glad Midsommar!

Hejsan hejsan!


Äntligen är den efterlängtade sommaren här. Solen skiner, fåglarna kvittrar och jag sitter just nu ute i gräset och smakar på en utsökt isglass med en liten touch av jordgubb!


Hur läckert hade det inte varit om jag hade kunnat säga det och mena det. Men nu råkar vi befinna oss i ett land där vår käre Sol inte verkar fira sin semester i. Men oroa er inte. Jag har hittat lösningen till era problem.


Har inte ni någon gång känt att det absolut skönaste med en semester är att vara ute i solen och bara njuta av livet. Inga plikter, inga måsten och inga bekymmer. Kanske har ni beslutat er för att gå till en restaurang eller bar för att få allting ordnat åt er. Nu vet jag att det här inte är det bästa substitutet till vad ni kallar sol, men om ni slår på lampan ni har vid skrivbordet, slår igång er dator och bränner iväg en beställning hos oss, så kommer ni kanske att uppnå en liknande känslaJ


Resultatet blir att ni får det ljust nog att ni kan använda era solglasögon (om ni har en stark lampa), varmt (eftersom ni sitter inne) och maten och drickat kommer serverade av våra chaufförer. Har ni tur så kanske chauffören är tillräckligt snabb så att en vindpust kikar in genom dörren för att svalka er i den massiva hettan. Genom att använda denna metod kommer ni även att kunna göra alla de inomhusaktiviteter ni vill, men vanligtvis inte kan göra för att vädret är så himla bra.


Den här veckan har varit riktigt underhållande på Mataffären.se och vi har haft mycket att stå i. Vi har under början av veckan sett till att förbereda med det mesta inför Midsommaren och jag vill gärna påstå att jag är nöjd med resultatet. Volymrekord! Under torsdagen så plockade vi närmare 300 beställningar före lunch, vilket är en hel del, och då var dagen ändå inte ens nära på att ta slut. Detta bidrog förstås till en hel del stress på jobbet så att allting skulle gå ut rätt och jag måste medge att vi lyckats riktigt bra med dagen. Jag kan bara tacka er alla som har hjälpt till att nå detta resultat och jag hoppas ni har blivit lika nöjda!


Jag hoppas ni alla får en riktigt fin och trevlig Midsommar!

/ Olle på kundtjänsten


Kommentarer
Postat av: Sven Eriksson

Härlit Olle, Din blogg är kul att följa.

2009-06-19 @ 22:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0