En lugn vecka på kundtjänsten!

Hoppas ni alla har haft en lika lugn och skön vecka som jag. Jag nämnde i mitt förra inlägg att folk gärna ser det negativa före det positiva, men jag måste säga att vi har fått in otroligt lite klagomål från er kunder vilket får mig att ställa frågan, är vi så bra? Det är inte så att jag är förvånad över att vi får in lite klagomål, men ändå.


Jag skulle kunna gissa att det finns vissa av er som antingen inte vågar ringa in eller känner att felet är oväsentligt nog att inte besvära sig med det. Men jag uppmanar er att ringa in om allt. Vi vill gärna hjälpa er om något gått fel och vi vill alltid bli bättre (en vision vi alla på Mataffären.se har). Men, för att vi ens ska kunna rätta till felet så krävs det ju att vi får veta att de existerar.


Jag hade i detta inlägg tänkt försöka ge er en bättre uppfattning över hur det fungerar när ni beställer hos oss. Maten hamnar ju inte bara utanför er dörr bara så där, utan vi måste ju först plocka ihop den åt er. Det ni känner till är att ni trycker på "Godkänn köp" och efter det så väntar ni bara på att maten ska dyka upp.


Vid natten inför er leverans så delas era beställningar upp i olika rutter, baserat på vilken tid ni vill ha den och var ni bor. Rutterna i sin tur får sina deadlines då de ska vara klara för avfärd och efter det så hamnar era beställningar i en viss turordning. Plockarna får sedan upp era beställningar i denna turordning och plockar de varor ni har beställt. Vi har tre huvudindelningar på typer av varor: Torra, kylda och frysta, men de två första har sina egna mindre indelningar.






Plockarna plockar varorna på respektive avdelning för att sedan skicka vidare dem. Varorna från varje avdelning skickas sen vidare till en grupp som packar ihop varorna i påsar för att sedan lagra dem till dess att chaufförerna kommer och hämtar dem. När chauffören kommer in så lastar han/hon dem i bilen för att sedan åka ut till er med beställningen.

I och med att chaufförerna har levererat era beställningar så sitter vi på kundtjänsten och tar emot samtal och mail ifrån er utifall ni har någon synpunkt på leveransen. Så jag välkomnar er att ringa in om allt!


I och med det tackar jag för mig för den här gången!


Ciao!


Kommentarer
Postat av: BettyBoop

Det ser proffsigt ut! Jag har alltid trott att ni plockat från butik men förstår nu hur ni kan säkerställa att jag som kund alltid får det jag beställt.

2009-07-12 @ 21:37:24
Postat av: Danielle

Jag är jätte tacksamm att ni finns! Jag hatar att yra i en butik och handla. Priser stämmer inte eller fattas på hyllorna, svårt att jämföra produkterna, långa köer, packa upp, packa ner gå hem packa upp igen puuuh! Online är allting jätte smidig. Jag har handlat 2 gånger och fått hem jätte fina färska varor från kött till frukter! Jag är jätte nöjd :)

Höj inte priserna bara för då blir jag ledsen ;)

Tacka plockarna från mig!!!

2009-08-05 @ 15:48:20
URL: http://pompom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0